Styret informerer

Til info.

Hei, alle som har hjemmehavn i Holmestrand!
August er her, og allerede kommende helg går vi gang med aktiviteter i havna;
Som nevnt tidligere i sommer er Holmestrand Seilforeining tildelt Norgesmesterskapet for RS Feva. Området rundt Seilerhuset fylles av over 50 seilere i alderen 11-18 år med følge, samt stab som sikringsmannskap og dommere. Dette er en milepæl for Holmestand Seilforening og en flott mulighet for oss alle å vise frem Holmestand og havna vår til alle tilreisende.
Arrangementet går av stabelen helgen 11.-13. august og seilforeiningen samarbeider med Drammen Seilforening. Alle konkurranser vil foregå på fire baner hvor en ligger nord for innseilinga og en ved Langøygrunnen, de siste to ligger ved innseilinga til Drammensfjorden og ved Rødtangen.
Av sikkerhetsmessige og praktiske grunner blir området nord for mastestativet stengt for parkering og bobilparkering 10.-14. august. Under arrangementet er det viktig at nødetater kommer frem, og det vil derfor ikke være mulig å parkere nord for mastestativet /på moloen ut mot pir 37 i aktuell periode Representanter vil være synlig med arrangementets t-skjorter, og skulle det oppstå akutt situasjon, så ta kontakt, og vil vi gjøre det vi kan for å finne en løsning.
Dersom du har mye du skal pakke inn/ut av båten, minner vi om muligheten for av- og på-lessing på plassen ved dykkerhuset og innenfor bensinpumpene, samt bryggen ved Båthuset. Det finnes også traller rundt om i havna, kode til kodelås på disse 2007.
Blir det trangt på parkeringsplassen kan de tre siste radene langs Hydrobygget benyttes fra fredag kl. 18:00 til søndag kl. 22:00 (se info på baksiden av årets parkeringskort).
Båter tilknyttet arrangementet vil ligge på nordsiden av pir 37. Det blir tidvis stor båttrafikk inn og ut av havna, også av unge seilere som kan være under slep, og vi ber om at det vises ekstra hensyn her og i forbindelse med seilingsbaner.
Er du nysgjerrig på arrangementet, eller ønsker en kopp kaffe ned noe til, så er du hjertelig velkommen til å besøke kiosken på Seilerhuset! Denne vil være åpen hele helgen.
Fremover blir det flere arrangementer;

26 august arrangeres Hollenderseilasen for første gang med start og målgang fra Holmestrand. Denne helgen forventes det mange båter og liv i havna, og deler av gjestehavna vil være reservert deltakere i regattaen.
I begynnelsen av september blir det ny runde med liv og røre når Holmestrand Båtforening arrangerer Holmestrand offshore 2023.
Har du ennå ikke rukket å ta turen innom Båthuset og restaurant Belmare, så anbefaler vi deg å legge turen innom. De serverer nydelig sjømat og tradisjonelle sommerklassikere ut august.
Vi ønsker dere alle en fin sensommer,
Randi Kaldestad Henriksen Styreleder
Holmestrand Seilforening